Burn out: hoe komt u weer tot rust?

Samen gaan we werken aan een gezonde, fitte en ontspannen body & mind. Begeleid door:
√ Orthomoleculair therapeut
√ Fysiotherapeut
√ Fysio-pilates specialist

Skin @ home - Burn out

Opgebrand, uitgeblust en uitgeput

Opgebrand, uitgeblust en uitgeput, dit zijn termen waar tegenwoordig helaas veel mensen zich in kunnen vinden.

Een burn-out is het eindstadium van een langdurige periode van stress en (over)spanning. De huidige maatschappij is namelijk gericht op presteren. Om uzelf en uw gezin te onderhouden, moet u vaak vele ballen in de lucht houden. Hierbij zijn we geneigd om over grenzen te gaan, wat leidt tot zowel lichamelijke als geestelijke uitputting. Voor u het weet, bevind u zich in een situatie waarbij dit ten koste gaat van uw gezondheid.

Fysiotherapie, orthomoleculaire therapie & lifestyle

Wij combineren fysiotherapie, orthomoleculaire therapie en lifestyle, Dit is wetenschappelijk bewezen effectief en wordt vergoed door de zorgverzekeraar. Dit kan in een traject van 6 weken tot 3 maanden, afhankelijk van wat u nodig heeft. U blijft 1x per maand terug komen om het te blijven onderhouden.

Onze therapie bestaat uit therapeutische massage, voedingsdeskundig advies en training onder begeleiding in de vorm van yoga en fysio-pilates.

Waarom massage of massagetherapie? Van massage is wetenschappelijk bewezen dat het een positieve invloed heeft op uw immuunsysteem. En hiermee ook op uw welzijn en daarmee op uw gezondheid en vitaliteit. Massagetherapie draagt daarmee extra bij aan uw vitaliteit en herstel.

Wat maakt massage heilzaam?

Door aanraking verbetert de circulatie van bloed, lymfe en energie. Uw spieren, bindweefsel, huid en organen herstellen hierdoor sneller en voelen soepeler aan. Uw ademhaling wordt dieper en rustiger en dit kalmeert uw zenuwen en leidt tot ontspanning. Aanraking helpt ook bij het vinden van emotioneel evenwicht: het geeft zelfvertrouwen en bestaansrecht.

Zorg voor voldoende slaap. Regelmaat helpt: ga op regelmatige tijden naar bed, slaap ’s nachts en niet overdag.

 Eet gezond en zorg voor verse ingrediënten en gerechten. Als orthomoleculaire therapeut help ik u bij het vinden van uw perfecte ontbijt, lunch en diner. Gezond, vers en lekker!

Zorg voor voldoende beweging ook al voelt u zich moe. Bewegen kan stressklachten verminderen en verbetert uw fitheid, dus beweeg, al is het maar een half uur per dag. Samen vinden we uit wat het beste bij u past: wandelen, fietsen, fysio pilates & yoga, spelen met de kinderen.

Ontspannen doet ieder op zijn eigen manier. Kies de ontspanning die bij u past.

.

Ontspannen doet ieder op zijn eigen manier. Kies de ontspanning die bij u past!

U leert:

Hoe een burn-out zich ontwikkelt
Welke factoren van invloed zijn op het ontstaan en aanblijven van de klachten
De integrale benadering van een burn-out
Persoonlijke begeleiding in de vorm van voeding , beweging en therapeutische massage. Tijdens en na uw herstel.

Hoe gaat het herstel van een burn-out?

Vroeger dacht men dat alleen rust voldoende was om te herstellen. Tegenwoordig weten we dat een actieve aanpak nodig is. Niet alleen om sneller te herstellen, ook om te voorkomen dat u opnieuw een burn-out krijgt.
Het herstel verloopt in 3 fasen. In iedere fase zijn er dingen die u zelf kunt doen om te herstellen. Uw huisarts of de praktijkondersteuner kan u hierin begeleiden. Heeft u werk? Dan wordt u ook door de bedrijfsarts begeleid.

In de eerste fase leert u te begrijpen en te accepteren dat u een burn-out heeft. Rust en ontspanning zijn belangrijk in deze fase. Wissel activiteiten en ontspanning af.

In de tweede fase gaat u mogelijke oorzaken van spanning op een rijtje zetten. Daarna gaat u oplossingen bedenken voor deze problemen. Ook kijkt u naar hoe u met spanning omgaat. En hoe u dit in de toekomst anders zou kunnen doen.

In de derde fase voert u de zelfbedachte oplossingen uit. U pakt steeds meer uw normale bezigheden op.

De diagnose burn-out wordt steeds vaker gesteld en ook de orthomoleculair professional ziet deze mensen meer en meer in de praktijk. Pak een burn-out daarom aan bij de bron en wij begeleiden u zo naar herstel door orthomoleculair professional, fysiotherapeut en fysio-pilates specialist.

Skin @ home - burn out - feel good